Ruilen en retourneren

Ruilen

Helaas is het niet mogelijk om artikelen te ruilen. U kunt wel een artikel retourneren en zelf het gewenste artikel opnieuw bestellen in onze webshop. De kosten van de retourzending zijn voor uw rekening.


Retourneren

Wij doen ons best om retourzendingen binnen 14 dagen in behandeling te nemen. Retourzendingen die niet aan de onderstaande voorwaarden voldoen worden geweigerd en teruggestuurd naar de afzender.

Voorwaarden retourzending:

    • Voeg een kopie van de factuur en de reden van retour bij de retourzending. U kunt deze in de doos meesturen.
    • Zorg ervoor dat het product ongebruikt, in de originele doosdegelijk verpakt en binnen 14 werkdagen wordt verstuurd. (tenzij anders afgesproken met klantenservice)
    • Let er op dat er geen beschadigingen zijn aan de originele verpakking. Er mogen ook geen geschreven teksten aan de buitenkant van de originele verpakking zitten.
    • Het is niet mogelijk een retour bij onze afhaallocatie af te geven. Dit is enkel mogelijk door het retour te sturen door het doorgegeven adres.
    • Is het artikel een actie/bundelproduct? Dan dient u alle (bijbehorende) actie/bundelproducten mee te sturen. Zonder retour van het actie/bundelproduct(en) zal deze in rekening worden gebracht. Dit geldt ook voor aangevraagde acties van de fabrikanten.
    • Retourzendingen die niet aan de voorwaarden voldoen moeten wij helaas terugsturen. Kosten hiervan zijn voor uw eigen rekening.

> Retourzending aanmelden

Let op: de kosten van een retourzending zijn voor uw eigen rekening (tenzij anders afgesproken met onze klantenservice).


Annuleren

Zolang uw bestelling niet in behandeling is genomen in ons magazijn kunt u deze kosteloos annuleren. U kunt uw order alleen annuleren via onze > klantenservice.

Is het artikel een actie/bundelproduct? Dan dient u alle (bijbehorende) actie/bundelproducten mee te sturen. Zonder retour van het actie/bundelproduct(en) zal deze in rekening worden gebracht. Dit geldt ook voor aangevraagde acties van de fabrikanten.

 

Let op: bestellingen die al in behandeling zijn genomen in ons magazijn kunnen niet geannuleerd worden. Annuleringen via PayPal worden niet in behandeling genomen, annuleer een order altijd via onze klantenservice.


Een artikel defect ontvangen?

Het is belangrijk dat u uw bestelling altijd goed controleert wanneer deze geleverd is. Voeg altijd een foto en duidelijke omschrijving bij van het defect of de beschadiging en vermeldt uw ordernummer wanneer u deze meldt via onze > klantenservice.

Wij kijken per geval naar een passende oplossing.


Retour i.v.m. reparatie

Als een artikel defect raakt kunt u deze laten repareren door onze eigen service-garantiewerkplaats, waar onze medewerkers reparaties uitvoeren volgens de voorwaarden van de fabrikanten.

Meer informatie hierover vindt u hier > een reparatie aanvragen


 

Deelleveringen

Bij grote bestellingen waarbij artikelen verschillende levertijden hebben kan het voorkomen dat er deelleveringen ontstaan. Wij houden (een deel van) deze bestelling(en) 3 dagen vast voordat het voorradige deel van de bestelling wordt verzonden om deelleveringen te minimaliseren. Het is helaas niet mogelijk om hierin een voorkeur aan te geven.

Annulatie na gedeeltelijke levering

Wanneer u al een gedeelte van uw bestelling heeft ontvangen maar de hele bestelling wenst te annuleren dan dient u de al ontvangen artikelen op eigen kosten aan ons te retourneren.

Meldt een retour altijd aan volgens de voorwaarden via onze > klantenservice


Niet aangemelde retourzendingen

Artikelen/ bestellingen die zonder aanmelding naar ons zijn geretourneerd weigeren wij bij ontvangst. De vervoerder zal deze zending dan bij u terug afleveren. De kosten hiervoor worden bij u in rekening gebracht.

Kosten voor onnodig retourneren:

  • Voor pakket van 0-25 kg > € 45,00 excl. BTW (geldig binnen de Benelux)
  • Voor pakket van 0-50 kg > € 80,00 excl. BTW (geldig binnen de Benelux)
  • Voor pallet van 0-200 kg > € 150,00 excl. BTW (geldig binnen de Benelux)
  • Voor pallet van 200+ kg > € 250,00 excl. BTW (geldig binnen de Benelux)

Voor machines en/of artikelen buiten de Benelux gelden andere tarieven. Neem hiervoor contact op met onze >klantenservice. 


Herroepingsrecht

Voor particuliere klanten
U heeft als particuliere klant het recht om binnen 14 dagen na ontvangst uw volledige bestelling zonder opgave van redenen gebruik te maken van het herroepingsrecht en uw bestelling te annuleren. Nadat u de herroeping bij ons kenbaar heeft gemaakt heeft u 14 dagen de tijd om uw bestelling retour te sturen.

Voor zakelijke klanten
Het herroepingsrecht geldt niet voor zakelijke klanten. Echter biedt Toolnation zakelijke klanten de mogelijkheid om binnen 3 dagen uw bestelling te herroepen.

Voorwaarden herroepingsrecht
• Bij een herroeping zijn de verzendkosten voor de retourzending voor uw eigen rekening
• Bij beschadigingen heeft Toolnation het recht om kosten in rekening te brengen ter hoogte van minimaal 30% van het aankoopbedrag van het artikel (excl. btw). 
• Indien u meerdere artikelen heeft besteld, die afzonderlijk worden geleverd geldt de dag waarop u het laatste artikel heeft ontvangen.
• Bij een artikel dat uit verschillende onderdelen bestaat, geldt de dag waarop u het laatste onderdeel heeft ontvangen.

Let op: De kosten voor een retourzending zijn voor uw eigen rekening. U bent zelf verantwoordelijk voor het terugsturen van het pakket. 

*Om het herroepingsrecht uit te oefenen moet u ons (Toolnation, Azielaan 8, 6199AG Maastricht-Airport (NL), info@toolnation.eu, +31 46-436 09 06) via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt gebruik maken van het model-herroepingsformulier, hiertoe bent u echter niet verplicht. Wij streven ernaar uw ticket binnen 48 uur in behandeling te nemen. Wij zullen vervolgens het bestelbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product in goede orde door ons retour is ontvangen.


>Algemene voorwaarden
>Leveringsvoorwaarden