Ruilen, retouren en defecten

Wat als mijn product beschadigd is geleverd?
Is het artikel beschadigd door de levering?
Helaas kan het voorkomen dat er tijdens het transport een beschadiging ontstaat. Als uw product beschadigd is geleverd, verzoeken wij u vriendelijk om de volgende foto’s als bewijsmateriaal aan te leveren, evenals een duidelijke omschrijving van de beschadiging of het defect:
- Een foto van de buitenkant van het pakket, inclusief het verzendlabel.
- Een foto van het geopende pakket, genomen van bovenaf, zodat zowel de inhoud als de beschermende binnenverpakking goed zichtbaar zijn.
- Een foto van het gehele artikel.
- Een detailfoto van de schade aan het artikel.
Na ontvangst van de foto's zullen wij deze beoordelen en de afhandeling verder met u bespreken. Wij bepalen per geval de beste oplossing.
Tip: Controleer bij ontvangst altijd direct of de artikelen correct functioneren en neem onmiddellijk contact met ons op als een artikel beschadigd of defect is geleverd.
Is het artikel beschadigd of defect geraakt tijdens gebruik?
Voor meer informatie over reparatieaanvragen kunt u terecht bij onze sectie Garantie en Reparaties.
Particuliere klanten
Nee, het is helaas niet mogelijk om artikelen te ruilen.
U kunt wel uw bestelling annuleren (wanneer deze nog niet verzonden is) of retour sturen en zelf het juiste artikel bestellen. De kosten voor een retourzending zijn dan voor u. Neemt u voor het annuleren en retour sturen van artikelen altijd contact met ons op. Geeft u hierbij de reden van de retourzending aan ons door. Wij bekijken per geval wat de beste oplossing is.
Zakelijke klanten
Nee, het is helaas niet mogelijk om artikelen te ruilen.
Voor zakelijke aankopen, dus aankopen gedaan door ondernemers, geldt géén herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd. Zij hebben geen wettelijke mogelijkheid om zonder opgave van redenen hun aankoop binnen 14 dagen terug te sturen en hun volledige aankoopbedrag inclusief bezorgkosten terug te krijgen.
Nee, de kosten van een retourzending zijn voor uw eigen rekening.
Zakelijke klanten
Voor zakelijke aankopen, dus aankopen gedaan door ondernemers, geldt géén herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd. Zij hebben geen wettelijke mogelijkheid om zonder opgave van redenen hun aankoop binnen 14 dagen terug te sturen en hun volledige aankoopbedrag inclusief bezorgkosten terug te krijgen.
Particuliere klanten
Neem voor het aanvragen van een retourzending altijd contact met ons op! Wij doen ons best om retourzendingen binnen 14 dagen in behandeling te nemen. Retourzendingen die niet aan de onderstaande voorwaarden voldoen worden geweigerd en teruggestuurd naar de afzender.
Let op: de kosten van een retourzending zijn voor uw eigen rekening.
Voorwaarden retourzending:
- Voeg een kopie van de factuur en de reden van retour bij de retourzending. U kunt deze in de doos meesturen.
- Zorg ervoor dat het product ongebruikt, in de originele doos, degelijk verpakt en binnen 14 dagen wordt verstuurd.
- Let er op dat er geen beschadigingen zijn aan de originele verpakking. Er mogen ook geen geschreven teksten aan de buitenkant van de originele verpakking zitten.
- Bij beschadigingen brengen wij kosten in rekening ter hoogte van minimaal 30% van het aankoopbedrag.
- Het is niet mogelijk een retour bij onze afhaallocatie af te geven.
- Is het artikel een actie/bundelproduct? Dan dient u alle bijbehorende actie/bundelproducten mee te sturen. Zonder retour van het actie/bundelproduct(en) zal deze in rekening worden gebracht. Dit geldt ook voor aangevraagde acties van de fabrikanten.
- Retourzendingen die niet aan de voorwaarden voldoen moeten wij helaas terugsturen. Kosten hiervan zijn voor uw eigen rekening.