Bestellingen, wijzigen, annuleren

Let op: Informatie over levertijden tijdens de feestdagen
Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat krijgt u hier automatisch bericht van met alle gegevens om uw bestelling eenvoudig te volgen via de vervoerder. Zo weet u ook precies wanneer uw bestelling bezorgd wordt. Houdt u altijd de levertijd in de gaten die vermeld staat bij elk artikel op de site.
Ik heb nog geen bericht van verzending gekregen, wat nu?
Zolang een bestelling niet verzonden is, krijgt u ook geen bericht. Heeft u artikelen besteld die niet op voorraad zijn, dan zal het ook langer duren voordat deze verzonden worden en u hier bericht van krijgt. Houdt u daarom altijd de levertijd in de gaten die vermeld staat bij elk artikel op de site. Wij vragen u om geduldig te wachten tot de levertijd verstreken is. U krijgt automatisch bericht van verzending wanneer uw bestelling (deels) verzonden is.
Tip: heeft u ook in uw spam/ongewenste mail folder gekeken? Het komt wel eens voor dat bestelbevestigingen in de verkeerde map terechtkomen.
Heeft u de verwachte levertijd gezien?
De verwachte levertijden staan bij elk artikel vermeld. U kunt dus eenvoudig controleren of deze al verstreken is. Wanneer deze nog niet verstreken is vragen we u vriendelijk nog even geduld te hebben. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat krijgt u hierover automatisch bericht met alle gegevens om uw bestelling eenvoudig te volgen via de vervoerder.
Is de verwachte levertijd verstreken?
We doen ons uiterste best om alle bestellingen zo snel mogelijk af te handelen. Helaas zijn vertragingen soms onvermijdelijk. De verwachte levertijden staan bij elk artikel vermeld. U kunt dus eenvoudig controleren of deze al verstreken is.
Heeft u artikelen besteld met verschillende levertijden?
Dan wordt uw bestelling waarschijnlijk in delen geleverd. U krijgt automatisch bericht wanneer artikelen uit uw bestelling verstuurd worden. Het kan dus gebeuren dat de bezorger meerdere keren langs komt. Zorg er altijd voor dat u of iemand anders aanwezig is om uw pakket aan te nemen.
Tip: in de verzendmail met bijhorende track & trace gegevens staat precies wat geleverd wordt. Heeft u meer besteld dan vermeld in deze verzendmail? Dan zal het overige deel met een nieuwe zending verstuurd worden.
Levertijden bij Toolnation
De verwachte levertijden staan bij elk artikel afzonderlijk vermeld. Bij niet voorradige artikelen die aan ons geleverd worden zijn wij afhankelijk van de informatie die aan ons wordt verstrekt door de betreffende leverancier/ fabrikant. Deze levertijden worden automatisch aangepast o.b.v. levertijd-informatie die wij krijgen vanuit de leverancier/fabrikant, deze kunnen afwijken.
- Direct leverbaar: Artikel is beschikbaar en wordt binnen 1-3 werkdagen verzonden.
- Verwachte levertijd 1-3 werkdagen: Artikel is niet voorradig: de verwachte* aanlevering vanuit de fabrikant is in de regel 1-3 werkdagen. Na ontvangst in ons magazijn zal het artikel naar u worden verzonden. (*Dit is een indicatieve levertijd die door de fabrikant wordt opgegeven en kan te allen tijde afwijken.)
- Verwachte levertijd 2-5 werkdagen: Artikel is niet voorradig: de verwachte* aanlevering vanuit de fabrikant is in de regel 2-5 werkdagen. Na ontvangst in ons magazijn zal het artikel naar u worden verzonden. (*Dit is een indicatieve levertijd die door de fabrikant wordt opgegeven en kan te allen tijde afwijken.)
Klantaccount
U kunt de status van uw bestelling ook controleren in uw klantaccount > Nu inloggen
Heeft u nog geen Toolnation klantaccount? Deze kunt u eenvoudig zelf aanmaken > Klantaccount aanmaken
Let op: het is helaas (nog) niet mogelijk om een bestelling achteraf aan uw klantaccount te koppelen.
Particuliere klanten
Ja, u kunt een bestelling (deels) annuleren binnen 14 dagen na ontvangst, zolang de bestelling nog niet in behandeling is genomen. Dit is kosteloos. Neemt u voor het annuleren en retourneren van artikelen altijd schriftelijk contact met ons op.
- Wij verwerken alleen annuleringen die schriftelijk zijn ingediend via onze klantenservice. U ontvangt altijd een bevestiging van ons zodra wij uw bestelling hebben geannuleerd.
- Wanneer u al een gedeelte van uw bestelling heeft ontvangen, maar de gehele bestelling wilt annuleren, dient u de al ontvangen artikelen op eigen kosten aan ons te retourneren.
- Een set of bundel kan alleen in zijn geheel worden geannuleerd. Indien u een set of bundel heeft besteld waarvan een gedeelte al is verzonden, dient u het reeds verzonden gedeelte op eigen kosten aan ons te retourneren. Het is niet mogelijk om de terugbetaling van een set of bundel te verrekenen.
- Wij kunnen enkel complete orderregels annuleren; het annuleren van gedeeltelijke orderregels is niet mogelijk.
Let op: Annuleringen dienen altijd schriftelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling bij onze klantenservice kenbaar te worden gemaakt. Voor zakelijke klanten gelden afwijkende voorwaarden. Annuleringen via PayPal worden niet in behandeling genomen; daarom dient een bestelling altijd via onze klantenservice geannuleerd te worden.
Is uw bestelling al in behandeling?
Wanneer uw bestelling al in behandeling is genomen in ons magazijn, kunnen wij deze helaas niet meer voor u annuleren. Neem in dit geval schriftelijk contact met ons op voor een passende oplossing.
Zakelijke klanten
Voor zakelijke aankopen, dus aankopen gedaan door ondernemers, geldt géén herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd. Zakelijke klanten hebben geen wettelijke mogelijkheid om hun aankoop binnen 14 dagen zonder opgave van reden terug te sturen en het volledige aankoopbedrag inclusief bezorgkosten terug te krijgen.
Nee, we kunnen een geplaatste bestelling helaas niet meer wijzigen en het is niet mogelijk om er achteraf nog iets aan toe te voegen.
We kunnen uw bestelling wel voor u annuleren (zolang deze nog niet in bewerking is) of u kunt de bestelling na ontvangst retour sturen en zelf het juiste artikel bestellen. De kosten voor een retourzending zijn voor u. Neemt u voor het annuleren en retour sturen van artikelen altijd contact met ons op. Geeft u hierbij de reden van de retourzending aan ons door. Wij bekijken per geval wat de beste oplossing is.
Heeft u de bestelling goed nagekeken? Zijn alle dozen geopend en heeft u iets niet kunnen vinden? Hoogstwaarschijnlijk heeft u artikelen besteld met verschillende levertijden. Hierdoor wordt uw bestelling in delen verzonden en de missende artikelen nog nageleverd. U krijgt van elke nalevering een automatisch verzendbericht wanneer deze verstuurd wordt. Het kan dus gebeuren dat de bezorger meerdere keren langs komt.
Tip: u ontvangt automatisch een verzendbevestiging met artikelen die we naar u toesturen. Staat niet de complete bestelling vermeld in deze verzendbevestiging? Dan wordt het nog openstaande deel op een later moment verstuurd.
Verschillende levertijden binnen één bestelling
Wanneer een bestelling meerdere artikelen bevat met verschillende levertijden dan wordt uw bestelling waarschijnlijk in delen geleverd. U krijgt van elke nalevering een automatisch verzendbericht wanneer deze verstuurd wordt.
Ook wanneer u een set of bundel heeft besteld kan het voorkomen dat een deel van de set een verschillende levertijd heeft. Het voorradige deel van de set wordt altijd als eerste deellevering naar u toegestuurd. > meer informatie
Let op: het is niet mogelijk om een voorkeur aan te geven m.b.t. een deellevering.
Geen deellevering en toch niet compleet geleverd?
Neemt u dan direct contact met ons op. Geef uw ordernummer en missende artikelen door zodat we dit makkelijk kunnen nakijken.
Wat als mijn product beschadigd is geleverd?
Is het artikel beschadigd door de levering?
Helaas kan het voorkomen dat er tijdens het transport een beschadiging ontstaat. Als uw product beschadigd is geleverd, verzoeken wij u vriendelijk om de volgende foto’s als bewijsmateriaal aan te leveren, evenals een duidelijke omschrijving van de beschadiging of het defect:
- Een foto van de buitenkant van het pakket, inclusief het verzendlabel.
- Een foto van het geopende pakket, genomen van bovenaf, zodat zowel de inhoud als de beschermende binnenverpakking goed zichtbaar zijn.
- Een foto van het gehele artikel.
- Een detailfoto van de schade aan het artikel.
Na ontvangst van de foto's zullen wij deze beoordelen en de afhandeling verder met u bespreken. Wij bepalen per geval de beste oplossing.
Tip: Controleer bij ontvangst altijd direct of de artikelen correct functioneren en neem onmiddellijk contact met ons op als een artikel beschadigd of defect is geleverd.
Is het artikel beschadigd of defect geraakt tijdens gebruik?
Voor meer informatie over reparatieaanvragen kunt u terecht bij onze sectie Garantie en Reparaties.
Als u binnen 2 werkdagen na betaling van uw bestelling nog geen bestelbevestiging heeft ontvangen betekent dit waarschijnlijk dat de betaling niet is voldaan of mislukt. Controleer in dit geval of er wel geld is afgeschreven van uw bankrekening.
Tip: heeft u ook in uw spam/ongewenste mail folder gekeken? Het komt wel eens voor dat bestelbevestigingen in de verkeerde map terecht komen.
Er is geen geld afgeschreven van mijn bankrekening
Als er geen geld is afgeschreven van uw bankrekening dan kunt u een nieuwe bestelling plaatsen en de betaling opnieuw proberen.
Betaling is van mijn rekening afgeschreven
Als er wel geld is afgeschreven en u heeft niet binnen 2 werkdagen een bestelbevestiging ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij versturen vanuit ons nieuwe magazijn geen papieren pakbonnen meer met zendingen mee.
Wanneer uw bestelling door ons is verstuurd wordt er een automatische mail verstuurd met een overzicht van de levering die u kunt verwachten. Als deze digitale bevestiging van levering niet uw gehele bestelling is, kunt u ervan uitgaan dat de overige artikelen spoedig worden nageleverd.
Informatie over levertijden & bestellingen
Let bij het plaatsen van een bestelling altijd op de aangegeven levertijd. U ontvangt van ons automatisch een mail wanneer uw bestelling in behandeling is genomen in ons magazijn. Wanneer er updates zijn m.b.t. uw bestelling, of wanneer uw bestelling wordt overgedragen aan een van onze vervoerders ontvangt u van ons automatisch bericht.
U kunt uw bestelling altijd volgen met uw Toolnation klantaccount. Hiervoor dient u wel de bestelling geplaatst te hebben mét het klantaccount. > nu inloggen
Wanneer uw bestelling is geplaatst zonder klantaccount is dit niet mogelijk. Het achteraf koppelen van een bestelling aan een klantaccount is niet mogelijk.
Deelleveringen
Bij bestellingen van meerdere artikelen waarbij deze artikelen verschillende levertijden hebben kunnen er deelleveringen ontstaan. Het is niet mogelijk een hierin een voorkeur aan te geven.
We doen doorgaans ons best het bestel -en verzendproces te optimaliseren om deelleveringen te minimaliseren.
Let op: wanneer u een SET besteld waarbij een deel van de set een langere levertijd heeft, wordt het voorradige deel van de set alvast naar u verzonden. Het is niet mogelijk hierin een voorkeur aan te geven.
Toolnation Klantaccount
Wij bieden u de mogelijkheid een Toolnation klantaccount aan te maken. > klantaccount aanmaken.
Met uw klantaccount kunt u zelf informatie opvragen van de door u geplaatste bestelling(en). > nu inloggen
Dit zijn de voordelen voor het aanmaken van een Toolnation klantaccount:
- Met het account geplaatste bestellingen terugzien (bestellingen van de afgelopen 12 maanden terug te zien)
- Met het account geplaatste bestellingen makkelijk opnieuw plaatsen
- Het betalingsproces sneller doorlopen
- Meerdere verzendadressen opslaan
- De status van een met het account geplaatste bestelling inzien en volgen
Let op: het is op dit moment (nog) niet mogelijk om bestellingen achteraf aan uw klantaccount te koppelen.